A két év Home Office arany élet volt számomra. Igazából nem is kellett a gyógyszer, mert az, hogy később is elég volt felkelni, illetve napközben tudtam szundizni, elég jól segített karban tartani az alvásrohamaimat. Itthon nem zavart senkit, ha kicsit bealudtam. De sajnos vége lett, vissza kellett menni az irodába. 

 

Felkerestem a Honvéd kórház Alvásdiagnosztikai és Terápiás Centrumát, a szokásos Ritalinomat szerettem volna kiíratni, emiatt viszont el kellett menni előbb egy kontrollra. Meg is kaptam a receptet, viszont érdekes fordulatot vett a sztori.

 

Kiderült, hogy időközben lehetőség nyílt egy, a Ritalinnál újabb, modernebb szer rendelésére, a Modafinilo nevű gyógyszer egyedi importengedéllyel adható lett. Kitöltöttük a szükséges papírokat, amit az Alváslabor ad be az OEP felé, akik elbírálják a jogosultságot, majd ezt követően a NEAK-hoz kerül, akik abban döntenek, hogy a 26 ezer forintos szer ingyenes lehessen. Összesen kb. 2 hónapos eljárásra lehet számítani, addig is rendelhető a Ritalin, ami kb. 80-85%-ban hatásos szer a számomra (azt remélem, hogy az új gyógyszer jobb lesz ennél). 

 

Igen ám, de a Ritalin LA 20 mg (elnyújtott hatású) időközben hiánycikk lett, ezért hiába írták fel, nem tudtam hozzájutni. Emlékeztetőül: ez egy fokozottan ellenőrzött szer, ezért a recep csak 1 hónapra írható fel és csak 5 napig váltható ki, csak abban a patikában, ahová a 3 havonta megújítandó szakorvosi javaslat le lett adva - ha változik a patika, vagy akár a gyógyszer kiszerelése (20 mg helyett 2x10 mg) akkor új javaslat kell, amit nem lehet a felhőbe feltölteni, be kell menni érte. Szóval patthelyzet. 

 

Viszont közben már folyamatban volt a kérelmem az új gyógyszerre. Kaptam egy telefonszámot, ami kedden és csütörtökön hívható. A 60 napos elbírálási idő még messsze nem járt le. Azért tettem egy próbát, telefonáltam, legalább tudjam, hogyan állunk. És ami történt, az a szó legjobb értelmében meglepett és lenyűgözött. 

 

A telefont elsőre felvették. Egy kedves hölgy jelentkezett. Látja a kérelmet. Máris aláírják, holnap postázzák. A patika és az orvos felé küldik e-mailben. Ez meg is történt, másnap már mehettem is az új gyógyszerre vonatkozó receptért, amit telefonon egyeztettem az Alváslaborral.

 

Ez egy Magyarországon nem törzskönyvezett, egyedi importengedéllyel rendelhető szer, amit egy bizonyos patikában tartanak csak. Hívtam a patikát is, van belőle, mehetek, adjam le a három havi receptemet és ők mindent intéznek. Elmentem még aznap este, 300 Ft dobozdíjért meg is kaptam a gyógyszeremet. 

 

Ebben az orszában azért megszoktam, hogy minden lassú és nehézkes, hogy borzasztó a bürokrácia és az emberek segítőkészsége sem a legmagasabb szintű. És akkor hirtelen történik egy ilyen sztori, amikor minden működik, azonnal, flottul és csodálatosan. Hirtelen komolyan abban sem voltam biztos, hogy ez itt Magyarország. Majdhogynem gyanús lett, hogy minden ilyen rohadt jól működik. Őszintén hálás vagyok mindenkinek. A NEAK-nak, hogy ilyen gyorsan intézkedtek, az Alváslabor minden orvosának, nővérének, a patikusoknak, hiszen mindenki annyira kedves volt és segítőkész. 

 

Ma bevettem az első két tablettát az új gyógyszerből. Az első tabletta bevétele egész furcsa érzés volt. Ahogy lenyeltem, kb. 30 perc múlva azt éreztem, mintha ragyogna az agyam. Tök éber és fókuszált voltam. Féltem a mellékhatásoktól, de egyelőre nem volt semmi negatívum, persze kiemelten figyelem magam és a reakcióimat az elkövetkező napokban. 

 

A Ritalin egyhavi adagja 6000 Ft volt, de igazából ha kétszer annyit szedtem volna, (kétszer annyiért) az lett volna egy eredményesebb megoldás, de azt már a lehetséges mellékhatások miatt sem szerettem volna. A 20 mg kb. 80-85%-os eredményt hozott, volt olyan, hogy rám tört a fáradtság mellette, messze nem volt tökéletes, viszont ilyen dózisban mellékhatása sem volt, szóval élhető életet biztosított, de erős kompromisszumokkal. Eddig nem volt más, így elfogadtam.

 

Az új szer mellett sokkal éberebbnek éreztem magam, de egyelőre még nem írnék róla ennél többet. Tesztelem, bízom abban, hogy beváltha a hozzá fűzött reményeimet.  És igazából én eddig az államtól semmi támogatást nem kaptam. A Ritalinra semmi támogatás nincs. NULLA. Most pedig egy olyan gyógyszert kapok, ami támogatott és a betegségemre találták ki. Végre elindult valami.

 

 

 

 

 

 

Címkék: Tünetek Gyógyszer

A bejegyzés trackback címe:

https://narcolepsia.blog.hu/api/trackback/id/tr1017848047

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása